Koersen Fortis en Delhaize via Yahoo

Technical support forum for VisionEXPERT and VisionLITE (open to everybody).
[You can only see part of this thread as you are not logged in to the forums]
jpcpro

Apr 22, 2008 (9:44)
Momenteel worden de koersen van Delhaize en Fortis op Brussel niet
door Yahoo bijgewerkt. De koersen staan wel op de website van Yahoo,
vb http://finance.yahoo.com/q?s=FORB.BR maar indien je op
deze pagina op "Download Data" klikt dan zult u zien dat ze geen koersen
doorsturen : http://download.finance.yahoo.com/d/quotes.csv?s=FORB.BR&f=sl1d1t1c1ohgv&e=.csv

En het is deze koppeling die gebruikt wordt om de koersen in Vision te downloaden.

Dit probleem zal zichzelf oplossen vanaf het moment dat Yahoo de koersen opnieuw
doorstuurt. U hoeft dus niks aan uw instellingen aan te passen. Het ligt niet aan de software.

(Dit probleem stelt zich alleen bij gebruikers die de koersen via Yahoo ontvangen. Gebruikers
met DoubleQuote of EuroBench zullen dit probleem niet hebben).

slaschke

Apr 22, 2008 (9:57)
Een idee hoe lang dit nog kan duren.
Mijn Exel toepassing die compleet bevoorraad en aangepast wordt door de gegevens die constant en online aangevuld worden langs Alerttape/Visionexpert (Yahoo)geven dus sinds verleden week een vertekende situatie van mijn aandelenpakket.
Ook Alstom (ALO.PA) wordt niet bijgewerkt.

Als Yahoo zich niet bewust is van dit probleem (en niemand vestigt er hun aandacht op) zal het ook niet opgelost worden....

Wat is dan het vervolg ?

jpcpro

Apr 22, 2008 (11:08)
Een tijdje geleden was er ook het probleem op de Amsterdamse beurzen, de tickercodes
veranderden om de haverklap, en van sommige aandelen zijn nog steeds geen koersupdates
beschikbaar.

Misschien doen ze dat wel bewust om gebruikers die gratis de koersen downloaden op stang te jagen ?
Misschien moeten we met zn alleen eens op zoek naar een andere partij die ook gratis de koersen
kan verstrekken ?

Wijzelf hebben echter geen contactpersoon binnen Yahoo, moest er iemand contacten hebben binnen
Yahoo, dan mag hij dit steeds laten weten.

Guest

Voor Delhaize lijken de problemen vandaag blijkbaar van de baan,
de koersen stromen weer binnen, nu Fortis nog.

slaschke

Apr 24, 2008 (9:51)
Voor Delhaize en Alstom lijkt het opgelost.
Ik had gisteren een vraag hieromtrent naar Yahoo! gestuurd en vandaag antwoord gekregen. Zij vroegen nog enkele supplementaire toelichtingen en gaven ook aan de cache van IE eens te verwijderen...dat hielp natuurlijk niet...

Onderstussen stelde ik vast dat DELB.BR en ALO.PA opnieuw actief waren.

Email teruggestuurd met bijlage en de URL waar aangeduid wordt dat FORB.BR toch opnieuw actief is, maar niet kan worden gedownload en daardoor ook niet beschikbaar is in Visionexpert/Alerttape.

Ondertussen gebruik FORB.AS...geeft +/- dezelfde koersen en is wel actief en OK.

jpcpro

Apr 24, 2008 (10:03)
- Naar wie heeft u deze mail gestuurd ?
- Kan je hun antwoord eens forwarden naar [url]info@visionexpert.be[/url]
- Ben benieuwd, ook op Amsterdam en Parijs zijn er af en toe problemen

slaschke

Apr 24, 2008 (10:54)
Ik heb op de site van Yahoo! een "Sign IN" uitgevoerd: opgeven vangegevens, verkrijgen van een soort "userid" en daarna het correcte in te vullen document gekozen.
Het antwoord komt van ene Phoebe: "finance-admin@cc.yahoo-inc.com".

Ik heb ook opgemerkt dat nog een reeks andere aandelen niet meer bruikbaar zijn, maar die bevinden zich niet in mij selectie...voor mij dud minder erg...
Ik stuur de email door naar info.

slaschke

Apr 24, 2008 (11:49)
Ook FORB.BR is terug van weggeweest.

Ondertussen opnieuw een antwoord (op mijn tweede email) gekregen van Yahoo!

PS Kan niet goed begrijpen waarom men mij zowel op het forum als op de helpdesk (info@visionexpert.be of info@alerttape.be) vertelt dat zij geen contactpunt hebben bij Yahoo!...geen goesting om effekens te zoeken zeker...

Guest

Prachtig.

In het verleden hebben wijzelf ook geprobeerd om via deze weg met Yahoo contact te krijgen,
maar steeds zonder success. Leuk om te weten dat daar iemand zit die de mails beantwoord.

De problemen bij Yahoo lossen zichzelf meestal na een week wachten wel op. Dus het kan toeval
zijn dat dit nu ineens werkt, ofwel door uw tussenkomst. In elk geval good job !

Guest

FORTIS is opnieuw defect (FORB.BR)

Guest

het is wel iets vreemds, misschien eens enkele experimentjes doen met de
website van Yahoo UK : daar geven ze namelijk WEL de koersen door :

http://uk.finance.yahoo.com/q?s=forb.br

ze geven hier trouwens ook de laatste trades van de aandelen door !

Het is natuurlijk de vraag hoe lang dit zal blijven werken.

slaschke

Apr 25, 2008 (15:08)
Gisteren rond dezelfde tijd waren er ook opnieuw problemen met FORB.
Ik heb toen opnieuw een email gestuurd en probleem werd opgelost.
Yahoo! vroeg mij in diverse emails om, indien problemen en om langs de technische kant te kunnen zoeken en ingrijpen, elk probleem te melden...wat ik nu opnieuw dus ga doen.

Guest

goed ! wij zijn hier eens vergelijkende tests aan het doen tussen de .COM en de UK site van yahoo,
welke in feite veel uitgebreider is. maar soms niet alle aandelen weergeeft.

als beta zou ik eens een versie willen maken waar de gebruiker zelf kan kiezen
tussen .com en .uk versie.

het formaat is ietsjes anders. maar dit zal alleszins enkele weken moeten uitgetest worden
vooralleer we dit kunnen doorsturen naar alle vision klanten.

slaschke

Apr 25, 2008 (18:12)
Ik werk zowel met Visionexpert als met Alerttape. Gaan beide dan nog op dezelfde wijze werken. Ge moet namelijk weten dat mijn exel toepasing om de minuut bijgewerkt wordt door...Alerttape.

Ik stel vast dat INNX.BR (Innogenetics) eveneens niet wordt bijgewerkt sinds gisteren...aandeel vandaag gestegen met +/- 50%...

Guest

innogenetics is volgens mij geschorst wegens overnamebod solvay !

Guest

Mogelijk deze morgen geschortst, maar op de site van de tijd zie ik toch dat zij om17.35 afsloten op een koers van 5.66 € (+ 51.34 %) en Yahoo! vermeld nog steeds de koers van gisteren.

slaschke

May 02, 2008 (12:15)
Ter info: er gaat geen dag voorbij of ik moet (voor niet geupdate koersen) naar Yahoo! emailen.
Vandaag van hetzelfde laken een broek en opnieuw de drie zelfde aandelen: Fortis, Delhaize en Alstom.

Plezant is anders. Geen andere oplossing ?

Guest

naast betalende koersproviders is Yahoo zowat de enige die gratis koersen doorstuurt,
dus veel alternatieven zijn er niet vrees ik.

Ik heb wel eens een vergelijkende test gedaan tussen Yahoo.com en Yahoo.co.uk en
daar zijn er wel opmerkelijke verschillen in openingskoersen en hoog en laag. Ook het aantal
cijfers na de komma dat ze doorsturen is minder nauwkeurig. Dus echt 100% een oplossing is
dit ook niet vrees ik. De koers van Fortis (FORB.BR) wordt daar echter wel doorgestuurd.

Het enige wat volgens mij snel te verwezenlijken is, is een YahooService waarin je kan switchen
tussen Yahoo.COM en Yahoo.UK. De gebruiker kan dan zelf beslissen welke server hij gebruikt voor
zn koersen. Maar dit zal eerst eens grondig moeten uitgetest worden vrees ik. Misschien best eens
uitproberen met een versie van AlertTape, dit zit niet zo moeilijk in elkaar en is dus makkelijker
uit te testen. Indien u dit wenst uit te testen stuurt u best een mailtje.

Volgens mij zijn ze daar gewoon ferm met de mensen hun voeten aan het rammelen. Maar aan de
andere kant gebruik ik ook een iPhone telefoon van Apple : daar zitten ook beurstools op en om
een grafiek op te vragen van een aandeel wordt ook Yahoo gebruikt. En ook op de iPhone werkt
het momenteel niet voor Fortis en Delhaize. Dus ook daar doet zicht het probleem voor. Dus misschien
eens via Apple wat extra druk op Yahoo zetten ?

Guest

Kreeg van info "Alerttape.zip" per email toegestuurd, waar na installatie van de "exe" Yahoo! UK zou beschikbaar zijn in Alertape.
Het probleem: Windows blokkeert het uitvoeren van de "exe".

Ik zoek naar een oplossing.
Kan dus actueel de test niet uitvoeren.

Indien dit toch zou lukken, geeft Yahoo! UK dan compleet dezelfde informatie als Yahoo! US ?

Guest

In die ZIP zit een geldige EXE, u zult uw Windows eens moeten nakijken.

In principe zou dat dezelfde site moeten zijn, maar het zijn fysisch andere servers en
er zitten dus ook kleine verschillen op : de UK geeft bvb koersen voor Fortis en de US niet.

Het dagelijkse gebruik van deze server zal moeten uitwijzen of de UK site een volwaardig
alternatief is voor de COM (usa) server. Voor Europa denk ik dat dit beter zal zijn,
normaal hebben ze daar ook steeds de laatste 100 transacties ter beschikking.

slaschke

May 03, 2008 (10:25)
Mogelijk dat die EXE geldig is, maar...
Ik heb de blokkering vab dit zip-bestand in Windows opgeheven en heb dus de EXE gedownload.
Als ik op de EXE klik krijg ik in eerste instantie het volgende bericht: "This program was not properly installed. Please reinstall the program to fix this problem or download it from Alerttape.com".

Onmiddellijk daarna wordt ik overgeschakeld naar de site van Alerttape.com, waar ik de download kan starten.
Vraagje: ik de download nog niet uitgevoerd, omdat ik niet zeker ben dat het diegene is mij werd verzonden langs email...

Is dit het geval ?

Guest

- u kunt best de bestaande AlertTape.EXE hernoemen naar AlertTapeOLD.EXE
- en dan de nieuwe AlertTape.EXE in die directory zetten

dan zou alles moeten blijven werken,
je zal wel moeten wachten tot maandag om het verschil te kunnen zien.

die mail zal inderdaad van ons afkomstig zijn, indien jij J.L. bent

slaschke

May 03, 2008 (13:54)
Dus als ik het goed begrijp: de exe die nu op jullie site staat is al de vernieuwde versie (met Yahoo! UK er in).

Wat gebeurt er dan met Visionexpert, want ook hier worden deze aandelen niet bijgewerkt.

Guest

dit is niet correct. intern hebben we hier een speciale build gemaakt van AlertTape (een beta zeg
maar) om te zien of deze ook goed op de UK werkt. Deze versie moet eens enkele weken uitgetest worden,
hopelijk door u en ook enkele andere geïnteresseerden.

Van het moment dat de UK servers minstens evenwaardig zijn aan de .com kunnen we eens kijken
om dit in te bouwen in Vision. Dit zal ook op zn minst enkele weken moeten proefdraaien.

(de exe zat in een zip die naar u en enkele anderen werd toegestuurd.)

slaschke

May 04, 2008 (9:34)
Ik wil dat wel uitproberen maar zoals hoger vermeld (eveneens in de email) krijg ik die "exe" niet geïnstalleerd.
De zip is geopend en ik krijg een icoontje met de volgende specificaties:

Alert Tape.exe
Bestandsversie: 4.3.20.914
Gemaakt op 02/05/2008
Grootte: 1.55 Mb.

Probeer ik de exe te openen dan krijg ik het bericht:

"This program was not properly installed. Please reinstall the program to fix this problem or download it from Alerttape.com" en kan ik enkel op OK klikken.
Doe ik dat, dan kom ik automatisch op de site van Alerttape terecht.

Er moet dus toch iets niet in orde zijn.
Als jullie die opstarten geeft hij dan ook problemen ?

Luc_

May 04, 2008 (9:40)
Ook ik heb de nieuwste exe in gebruik.
Na ontvangst snel even de oude exe hernoemd ( steeds doen ) en de nieuwe zonder problemen opgestart.

Mij is alleen de programfile gemaild , u denkelijk ook en gaat het hier dus niet om een instal
U moet u oude exe in de dir renamen en vervangen door de u gemailde exe.
Vervolgens zal hij wel starten

U zal ermee moeten leren leven dat Yahoo wel gratis is maar dat het soms al dan niet tijdelijk mis kan lopen.
Meestal komt alles weer goed na een tijdje maar troost u ik heb hier dik betalende datafeeds en ook daar gaat het regelmatig fout.

Grtz

Luc

Guest

inderdaad, in de ZIP zit een EXE, en die moet je UITPAKKEN, niet opstarten !
De exe die je zo bekomt moet je over uw bestaande versie plaatsen et voila.

slaschke

May 04, 2008 (11:03)
Eens kijken of ik het nu WEL goed heb begrepen:

In Program files / Alerttape zit het bestandje Alerttape.exe dat ik hernoem tot Alerttape.old.
Daarna gewoon de nieuwe exe naar Alerttape kopiëren.

En wachten tot maandag...

Just ?

Luc_

May 04, 2008 (11:16)
idd
Je kan al eens kijken naar de optie UK of US servers.

Wat betreft het soms uitvallen van koers updates bij Yahoo.
Persoonlijk wacht ik steeds een tijdje af.
De les uit het verleden is dat ze daar nogal eens durven knoeien met tickers
maar deze achteraf weer wijzigen naar de oude.

Plezant is natuurlijk anders.
Maar het is een gratis dienst.

Grtz

Luc

slaschke

May 04, 2008 (11:19)
Heb de installatie op een tweede computer uitgevoerd en mijn Exel toepassing (met Yahoo! UK) geeft de correcte datum, uur, koers en de rest weer.

Alles lijkt dus bijgewerkt.

slaschke

May 05, 2008 (9:28)
Eerste vaststelling:

Computer 1 met Yahoo! US: FORB gedeeltelijk bijgewerkt, DELB en ALO niet.

Computer 2 met Yahoo! UK: niets wordt actueel bijgewerk...beginnen die maar pas later ? Alerttape wordt niet geupdate.

slaschke

May 05, 2008 (10:12)
10.12: Yahoo! UK geeft nog steeds geen teken van leven...

Luc_

May 05, 2008 (10:20)
Ik heb hier even de BEL20 effecten geladen via YAHOO.UK en dat werkt perfect.
Mag ik eeens weten welke effecten u wil volgen
Ik zal dan hier eens kijken.

Grtz

Luc

slaschke

May 05, 2008 (10:45)
Ik heb in Alerttape het "aandelenbandje lopen" die geeft geen enkel aandeel aan dat "oplicht".

Specifiek volg ik ongeveer een 20-tal Europese beursaandelen en een 10-tal USers.
Maar de complete reeks moet een 150-tal zijn + indexen.

Ik wil de aandelen wel opsommen...maar vermits Alertape niets lijkt weer te geven...
Moet misschien de pc nog eens opstarten.

Guest

ben je zeker dat hij op de UK staat onder Options ?

slaschke

May 05, 2008 (12:18)
Opnieuw geïnstalleerd en alles lijkt in orde...

slaschke

May 05, 2008 (13:19)
Het lijkt of de update (Yahoo! UK) van de koersen gestopt zijn rond 12.28. De tijd loopt wel nog door...

Kunnen jullie eens kijken ?

slaschke

May 05, 2008 (13:27)
Yahoo! US loopt het anders gewoon door, behalve DELB.BR en ALO.PA, die effekens hebben geupdate tot 12.28 en nu weeral niks meer.

slaschke

May 05, 2008 (19:38)
Ik stel vast dat om 19 uur Yahoo! UK de koersen (het zijn dus de slotkoersen) aangepast heeft. Misschien gebeurde dit al een tijdje geleden.
Bewoog gedurende enkele uren niet.

Volg dat morgen nog eens op om na te gaan of er opnieuw geen pauze wordt ingelast.

Vraagje: is het normaal de de indexen (BEL 20, DOW JONES, NASDAQ,AEX en andere) niet correct worden aangepast ?

Iets aan te doen ?

slaschke

May 06, 2008 (10:05)
Vermits er niet al te veel reactie komt denk ik er ook aan hier een laatste situatieschets door te geven...

Het is allemaal BROL. Het heeft maanden correct gewerkt, maar nu...dagelijks heb ik emailcontact met Yahoo! US.
Maar ook daar heb ik gisteren aangegeven dat zij mij hun "bijgewerkte" standaardemails niet meer hoeven door te sturen.
Mijn email had weliswaar vriendelijker gekund, tot daar aan toe.
Bijgevoegd (onderaan) hun antwoord van deze morgen.

Yahoo! US: alle aandelen worden bijgewerkt van in den beginnen. MAAR om 9.25 stopt de update van FORB.BR, DELB.BR en ALO.PA (dus dezelfde) de rest geen probleem.

Yahoo! UK: alles wordt bijgewerkt (behalve de indexen), MAAR alle updates stoppen om 9.25.

Thank you for writing to Yahoo! Finance.

I thank you for bringing this to our attention.

We are currently working with our content provider to restore the data
feed that has been interrupted.

Live updates will resume as soon as this data error has been corrected.
We apologize for any inconvenience this may have caused.

We are working with our content partners to minimize outages of this
nature in the future.

We value your interest in Yahoo! Finance and I appreciate your patience
in this matter. Whenever you have further comments or questions, please
feel free to email us again.

Thank you again for contacting Yahoo! Finance.

Regards,

Vincent

Guest

we zullen die AlertTape (via Yahoo UK) hier eens de hele dag laten opstaan
om te zien wanneer er koersen binnenkomen en/of wanneer deze precies stoppen
met binnenrollen. gisteren had u ook een probleem dat alles stopt, maar bij ons
(pavell hq en ook betatester luc) waren er geen problemen. misschien een antivirus
die na bepaalde tijd AlertTape blokkeert ?

Terwijl we dit schrijven rollen er koersen binnen (op uk) voor Delhaize, Fortis, en
ook Alstom op Parijs. Ik denk eerlijk gezegd wel dat die UK servers een oplossing
is voor alle aandelen in Europa.

slaschke

May 06, 2008 (11:45)
Vindt ge ook niet raar dat ik hetzelfde probleem tegenkom in Visionexpert. Ook hier zijn die drie aandelen in realtime Monitor niet meer bijgewerkt sinds 02/05/2008.

Luc_

May 06, 2008 (12:26)
slaschke wrote:Vindt ge ook niet raar dat ik hetzelfde probleem tegenkom in Visionexpert. Ook hier zijn die drie aandelen in realtime Monitor niet meer bijgewerkt sinds 02/05/2008.

Beste

Ik heb reeds meermaals gepost dat dit bij Yahoo ligt en dat dit de tol is die men soms moet betalen voor de gratis delay koers feed.

Ik heb dat hier eens allemaal bekeken en kom tot de vastelling dat Yahoo er een zooitje van maakt.
Zowel de US als de UK servers geven MOMENTEEL niet alle koersen door.
Bij de ene komen de indices niet allemaal door bij de andere sommige koersen voor effecten.
Dit is in het verleden al meermaals het geval geweest en lost zijn eigen na een tijdje gewoonlijk op.
Intussen is dit natuurlijk erg vervelend maar daar kan de software " VisionEXPERT , LITE , ALERTTAPE " niet aan doen.
Iedereen die gebruik maakt van de gratis YAHOO feed zit met dat probleem, u moet maar eens Googlen op quote trackers
en zult vaststellen dat er zeer vele tools zijn die hun koersen halen op Yahoo maar geen van alle bied dat gemak
als de ingebouwde service in VisionEXPERT of ALERTTAPE.

Kortom laat ons hopen dat het ongemak snel verholpen word door Yahoo zodat u weer voorzien bent van koersen.

Ivm Anti virus en firewalls
Persoonlijk gebruik ik de gratis versie van AVG Free en de firewall die standaard in XP steekt.
Ik heb daar geen enkel probleem mee maar weet uit ervaring met andere tools dat men meestal
meer ellende op zijn hals haalt dan voordelen.

Grtz

Luc

slaschke

May 06, 2008 (12:49)
Ik neem aan dat het dus zo is, maar waarom zegt de helpdesk van Alerttape/Visionexpert mij dan per email dat alles normaal is ?
Dat zowel UK als US geen problemen geeft...bij hun.
Men stuurde mij zelf een file door waarin het verloop van de koersen van Delhaize te vinden is.

Ik tracht geduld uit te oefenen en het ontbrekende "manueel" uit De Tijd op te tekenen...

Luc_

May 06, 2008 (13:01)
slaschke wrote:Ik neem aan dat het dus zo is, maar waarom zegt de helpdesk van Alerttape/Visionexpert mij dan per email dat alles normaal is ?
Dat zowel UK als US geen problemen geeft...bij hun.
Men stuurde mij zelf een file door waarin het verloop van de koersen van Delhaize te vinden is.

Ik tracht geduld uit te oefenen en het ontbrekende "manueel" uit De Tijd op te tekenen...

Beste

Als men kiest voor de feed via de UK servers krijgt men de koersen binnen voor de effecten
maar dan krijg je GEEN updates voor sommige indices binnen.

Kiest men voor de US server dan krijgt men koersen voor de indices maar niet voor
sommige effecten.

Maw u moet tijdelijk kiezen wat voor u het belangrijkste is.

In het verleden heeft Yahoo steeds de gaten in de historieken geupdate.
U kan dus na de aanpassingen van Yahoo de ontbrekende data bijschrijven via de
Yahoo TURBO driver.

Grtz

Luc

Click here for (Advanced Forum Search)